jeudi 31 mars 2011

Unearthly, Cynthia Hand






Synopsis :

In the beginning, there's a boy standing in the trees . . . .

Clara Gardner has recently learned that she's part angel. Having angel blood run through her veins not only makes her smarter, stronger, and faster than humans (a word, she realizes, that no longer applies to her), but it means she has a purpose, something she was put on this earth to do. Figuring out what that is, though, isn't easy.

Her visions of a raging forest fire and an alluring stranger lead her to a new school in a new town. When she meets Christian, who turns out to be the boy of her dreams (literally), everything seems to fall into place—and out of place at the same time. Because there's another guy, Tucker, who appeals to Clara's less angelic side.
As Clara tries to find her way in a world she no longer understands, she encounters unseen dangers and choices she never thought she'd have to make—between honesty and deceit, love and duty, good and evil. When the fire from her vision finally ignites, will Clara be ready to face her destiny?

Unearthly is a moving tale of love and fate, and the struggle between following the rules and following your heart.

Ce que j'en pense : (à venir) 


 Après Halo et Fallen qui ont été 2 grandes déceptions pour moi sur l'univers des anges je n'attendais pas grand chose de ce livre et j'ai été agréablement surprise.

L'idée de ce livre est que chaque ange  a un "purpose" et cela va définir son destin,cela peut consister à sauver quelqu'un ou être délivreur d'un message.
On suit l'histoire de Clara qui découvre son purpose en rêve, un garçon dans une forêt en flammes et des implications que cela va avoir sur sa famille, vu qu'ils vont devoir déménager et s'adapter à cette nouvelle vie dans la nature.
La mère de Clara est à moitié ange ce qui fait qu'avec son frère, ils ne sont qu'à un quart ange et leur pouvoir ne sont donc pas aussi importants.On va la suivre dans ses tentatives d'apprentissage du vol et  on s'aperçoit aussi qu'elle ne connait pas grand chose sur sa nature et le passé de sa mère.


On se retrouve avec un triangle amoureux qui sort de l'ordinaire,j'ai préféré de suite Tucker avec son franc parler et ses petites piques à Christian le beau gosse que j'ai trouvé un peu mou et plusieurs fois dans le livre il m'a déçu.Il n'y a qu'à la fin que je l'ai un peu plus apprécié.

Pour une fois l'action se déroule dans la nature et on peut découvrir des tas d'activités qu'on trouve rarement dans des livres comme le ski,le rafting.

L'histoire prend des tournures inattendues et dans les 50 dernières pages le rythme s'accélère jusqu'à ce final qui est très différent de ce que l'on aurait pu imaginer au début.C'est l'imprévisibilté de l'histoire qui m'a plu.
 


Quotes:
* "Fine.” He smirks at me. “Nice to meet you, Carrots,” he says, looking directly at my hair. “Oh, I mean Clara.”
My face flames.

“Same to you, Rusty,” I shoot back, but he’s already striding away." 


  * "What did the fish say when it hit a concrete wall?" he asks me. We're sitting on the bank of a stream and he's tying a fly onto my fishing rod, wearing a cowboy hat and a red lumberjack-style flannel shirt over a gray tee. So adorable.
"What?" I say, wanting to laugh and he hasn't even told me the punch line.
He grins. Unbelievable how gorgeous he is. And that he's mine. He loves me and I love him and how rare and beautiful is that?
"Dam!" he says."

  * "I’m flying!”
Of course, I’m not flying so much as coasting over the treetops like a hang glider or a freakishly large flying squirrel."

5 commentaires:

  1. Team Tucker !!! Ah j'ai vraiment beaucoup aimé ce livre !! =)

    RépondreSupprimer
  2. Ah oui Tucker je l'ai adoré dés le départ !!

    RépondreSupprimer
  3. Encore un qui me tente beaucoup!!!

    RépondreSupprimer
  4. Ah ce que je vois ma CeReS encore un qu'on va avoir en commun!lol:))

    RépondreSupprimer
  5. @ashcop's : on a vraiment les mêmes gouts lol

    RépondreSupprimer